fredag 17 september 2010

vardag

Upp på morgonen. In i duschen. Hitta frukost i kylskåpet. Hitta några slags kläder. Borsta tänderna. Iväg till jobbet. Vardag med andra ord.

Det hände häromkvällen. Ända tills nu har det varit massor att göra och mängder av bekymmer och trådar att reda ut. Ordna lägenhet. Ordna säng. Ordna sängkläder. Fixa mat. Fixa terminsplaneringar. Förstå datasystemet.

etc.

Och så för två kvällar sedan. Inte så att det inte finns saker att göra. Man borde ordna en smoking (min nya kör sjunger i smoking). Man borde besöka Kew gardens (världens mest berömda botaniska trädgård - två stenkast från mitt hem). Man borde besöka operan. Man borde...

Men inget av det är sådant man skulle ha ordnat igår. Inget av det begränsar livet. Inget av det medför att jag förlorar pengar varje dag, eller medför att jag vaknar med en krokig rygg, eller...

Visst. Det är ett slags nytt "studentliv", med en alldeles för liten lägenhet och ett alldeles för stort intag av alkohol. Men... allt är ordnat. Allt rullar på. jag kan namnen på nästan alla nya elever. Livet - istället för att vara fullt av hinder - rullar på.

Skönt...

Börjar det inte bli lite tråkigt nu...

2 kommentarer: